Louis Vouiton
Louis Vuitton je král mezi světovými módními giganty
Úterý 9. 9. 2008 | AUTOR: Eva Čepeláková | Módní návrháři
Po celém světě se najde jen malé množství lidí, kteří nikdy neslyšeli jméno Louis Vuitton. Tato značka patří mezi největší módní světové giganty, o tom není sporu. Denodenně se s ní setkáváme v televizi, časopisech nebo světových přehlídkových molech. Její kabelky se řadí nejspíš mezi nejvíce padělané zboží na světě – což je sice pro značku na jednu stranu špatné, na druhou stranu to ale svědší o popularitě a obrovském zájmu o ní.
Značka LV byla úspěšná od chvíle založení
Louis Vuitton byl zcela pohlcen svou prací, která spočívala ve výrobě zavazadel a brašnářského zboží. Už první kolekce značky LV si získala řadu spokojených zákazníků a věhlas po celé Francii. Louis se svému koníčku věnoval po celý život.
V roce 1880 převzal společnost LV Louisův syn, George. Rodinný podnik vedl velmi dobře a úspěšně, také díky výbornému vzdělání, které se mu dostalo. Netrvalo dlouho, a do rodinného podniku přibyl další důležitý článek, kterým se stal Georgeův syn Gaston. Talent, který provází tento rod až do současné doby, je nepopiratelný. Značka, která se tradovala z generace na generaci, ani jednou nezažila žádný úpadek, ale jen věhlas a stále větší světové úspěchy.
Louis Vuitton dnes
Značka Louis Vuitton je nyní pod vedením talentovaného návrháře a posledního dědice rodinného podniku, Louise Patricka Vuittona. Ten pro značku udělal snad nejvíce, daleko více, než se podařilo jeho předkům. Louis, který nabízí špičkovou módu, v průběhu své kariéry uskutečnil obrovský vzestup společnosti. Butiky LV jsou rozseté po celém světě a nalezneme jich stovky.
LV – co nabízí dnes?
Značka LV dnes nabízí kromě koženého zboží také množství parfémů, tělové kosmetiky, doplňků, šperků a v neposlední řadě oblečení, a to jak pro moderní ženu nebo muže. Je až neuvěřitelné, že kabelky, brašny a zavadla, kterými se značka proslavila, mají stále velmi podobný design. Přesto je stále maximálně žádaný. Navíc, na každý kožený výrobek LV je zákazníkovi poskytnuta doživotní záruka.
Důležitá data v historii značky LV
1821 – narození Louise Vuittona
1854 – založení značky LV
1880 – značka převzata Georgem, synem Louise
1896 – design koženého zboží se ustálil – dá se říci, že od tohoto data se tradují takzvané „ vuittonovské“ kabelky
1901 – nová kabelka Steamer Bag, která se stala jednou z nejslavnějších
1914 – otevřen obrovský komplex LV na Champ-Elysées
1930 – vznik slavné Keepall bag
1932 – vznik slavné Noé bag
1978 – otevřen první butik LV v Tokyu
1984 – značka expanduje do Korey
1985 – slavná kolekce kabelek Epi leather line
1989 – LV vlastní 130 svých butiků po celém světě
1992 – otevřen první butik v Pekingu
1998 – spolupráce s návrhářem Marcem Jacobsem
1999 – módní řada Mini Monogram
2000 – otevřen nový butik v Maroku
2001 – vytvořena první bižuterie značky LV